Sanktsioonid agressorriigile näitavad oma mõju. 2023. aastal kasvas lennuõnnetuste arv Venemaal 2022. aastaga võrreldes enam kui kahekordselt.
Olenemata Venemaa propagandasõnumitest ja mõne üksiku lennuliini (taas)avamisest, suurenes 2023. aastal Venemaa lennuohutusintsidentide arv enam kui kaks korda, kuna agressorriigil on sanktsioonide tõttu raske pääseda ligi läänes toodetud varuosadele, vahendab The Wall Street Journal.
Saksamaa lennundusandmebaas Jacdec, mis jälgib kõigi 19 või enama istekohaga lennukite ohutusjuhtumeid, registreeris Venemaal eelmisel aastal 74 ohutusintsidenti, võrreldes 2022. aasta 36 juhtumiga.
Pärast Venemaa laiaulatusliku sissetungi algust kehtestatud sanktsioonid on intsidentide arvu sagenemise peamine põhjus, mis näitab, kuidas Lääne sanktsioonid takistavad riigi suutlikkust hankida varuosi ja teha lennukitele korralikku hooldust. Samuti on lennuõnnetuste suurenemise põhjuseks igasugune loogikavastasus elementaarsete ohutusnõuete täitmisel. Venemaal ollakse esimesena valmis riskima inimeludega kui lennuliinide sulgemisega. Loe ka siit: Hullumeelsus: Aerofloti lennukid lendavad nüüd piduriteta.
“Vene lennufirmadele kehtestatud sanktsioonid on oluliselt takistanud lennukite lennukõlblikkuse ja nende tehnilise seisukorra säilitamist,” ütles Leedus asuva lennunduskonsultatsioonifirma Friendly Avia Support tegevjuht Oleksandr Laneckij.
Sanktsioonide mõju jälgivate ekspertide sõnul on Venemaa eriti ohustatud telikute ja pidurite nappusest ning on pidanud saatma lennukid samuti lääneriikide sanktsioonde all olevasse Iraani hooldusesse. Lennusimulaatorite varuosade nappus on aga tekitanud muret Venemaa suutlikkuse pärast koolitada uusi piloote ja läbida vajalikke täienduskursusi, kirjutas The Wall Street Journal.
Rehvide lõhked ja mootoririkked
Kõik õnnetused ei ole otseselt sanktsioonidega seotud – näiteks mainitakse Jacdeci andmebaasis ka Wagneri grupi endise juhi Jevgeni Prigožini “lennukiõnnetust”.
Registreeritud juhtumid hõlmavad mootori süttimise häireid lennu ajal, rehvide lõhkemist maandumisel ja tiibade aerodünaamiliste osade rikkeid, mis põhjustasid ka lennumarsruutidelt kõrvalekaldeid. Märkimisväärne juhtum leidis aset 2023. aasta septembris, kui Ural Airlinesi lennukil Airbus A320 tekkis lennu keskel hüdraulikasüsteemi rike. Seetõttu oli lennuk sunnitud sooritama hädamaandumise Lõuna-Venemaa põllule, kus see mõned kuud hiljem ka oma lõpu leidis.
Venemaal on praegu registreeritud kokku 1031 lennukit 19 või enama istekohaga, millest peaaegu kaks kolmandikku on Ciriumi andmetel ehitatud välismaiste tootjate, sealhulgas Airbusi ja Boeingu poolt.
Lennundusanalüütikute sõnul väheneb Venemaa opereerimisvõimeline lennupark 2026. aastaks enam kui poole võrra. “See on löök maailma suurimale riigile territooriumi järgi, kus lennureisid on majanduse tiksumiseks otsustava tähtsusega,” kirjutas WSJ.
Kommentaare ei ole. Sa void olla esimene.