Booking.com poolt avaldatud enam kui 24 000 inimest hõlmanud küsitluse kohaselt soovib 58 protsenti reisijatest järgmisel aastal “oma mugavustsoonist välja tulla”.
Kuigi niinimetatud reisitrendid on aastast aastasse enam-vähem samad, siis COVID-19 pandeemiast tulenevalt on inimeste reisiharjumised mõnevõrra muutunud ning vastused võivad olla üllatavad.
Millised on 2023. aasta reisitrendid?
1. Seiklusreisid
2023. aastaks broneeritakse julgemalt kaugemaid sihtkohti. 40% vastanutest soovib kogeda „täielikku kultuurišokki“. Peaaegu pooled (47%) reisijatest otsivad oma kodumaale vastanduva kultuurikogemuse ja keelega sihtkohta, veerand (24%) aga soovib külastada vähemtuntud linnu, kuhu turistid tavaliselt ei satu.
Ka Eestis tegutsevad reisikorraldajad pakuvad pakettreise ja kombineeritud pakettreise (ühe puhkuse jooksul mitu sihtkohta) teisele poole maakera – näiteks Dominikaani Vabariiki, Maldiividele, Balile, Mehhikosse, Kuubale jne, mille külastamine pakub nii seiklust kui teistsugust kultuurikogemust.
2. Julgus reisida ja riske võtta on suurenenud
Enam kui kaks kolmandikku (68%) reisijatest tunnevad end järgmisel aastal reisimise suhtes eelmise aastaga võrreldes optimistlikumalt, selgus küsitlusest. 57% reisijatest ei hooli järgmisel reisil wifi olemasolust ning soovivad pigem aja korralikult maha võtta.
3. Populaarsust koguvad sihtkohad, mis suudavad pakkuda nostalgiat
1980-1990. aastatel populaarsed sihtkohad teevad comebacki – näiteks Budva Montenegros või Bolzano Itaalias, kus mõlemad suudavad ka täna pakkuda retrohõnguga, kuid siiski moodsat puhkuseelamust. Kolmandik reisijatest soovivad kogeda “lihtsama puhkuse” tunnet.
4. Tervisereisid, eneseareng ja meditatsioon
41% vastanutest ütleb, et neid tõmbavad meditatsiooni ja enesearenguga seotud puhkused, samas kui kolm reisijat viiest viiest (29 protsenti) loodavad leida rahu vaiksel paradiisisaarel või -rannikul.
5. Läbimõeldud reisiplaneerimine
Kuigi reisimine on paljude inimeste jaoks prioriteet, muudab süvenev elukalliduse kriis inimeste puhkuseeelistusi. Pooled reisijatest püüavad raha säästa, kaaludes hooajavälist reisiperioodi (Euroopas kevadel/varasuvel või sügisel) ja ka vähem tuntud sihtkohti või pikemaid marsruute, samas kui üle poole (53 protsenti) planeerib reisi rohkem ette, lootes saada paremat pakkumist.
Kommentaare ei ole. Sa void olla esimene.