Venemaal põllule hädamaandunud Airbus A320 reisilennuki piloote sunniti kirjutama lahkumisavaldust. Lennuk demonteeritakse suvel.
Venemaa uudisteväljaandega Izvestija suhelnud allikate sõnul pidid mõlemad piloodid Sergei Belov ja Eduard Semenov kirjutama alla ettevalmistatud lahkumisavaldusele, millest nad keeldusid. Põhjuseks toodi vastuolud õnnetuse aruandes esitatu ja tegelikkusega.
Segased asjaolud lennuõnnetuse ümber
Segadus lennuõnnetuse ümber tekkis, kui Airbus A320 oli sunnitud 12. septembril 2023 pärast kütuse lõppemist Lõuna-Siberis Novosibirski lähistel põllul maanduma.
Pärast juhtunut teatati, et Airbus A320 hüdrosüsteemis tekkis rike, kui see lähenes Omski Tsentralnõi lennujaamale (OMS) ning meeskond otsustas suunduda teise lennujaama. Kui aga lennuk alternatiivsesse lennujaama lendas, selgus, et lennukil pole sinna jõudmiseks piisavalt kütust.
Pärast intsidendi esialgse raporti avaldamist 31. oktoobril 2023 tuli Venemaa Föderaalne Lennutranspordiagentuur (Rosaviatsiya) välja avaldusega, et “äsja avastatud asjaolude” tõttu on vaja uut uurimist. Esialgne raport tühistati. Vene uudisteväljaanne Izvestija teatas kahe nädala pärast 17. novembril 2023, et Rosaviatsiya oli raportis “tuvastanud 15 viga ja vastuolu”.
Airbus A320 reisilennuki maailma esimene õhkutõus põllult?
Venelastel oli hädamaandunud lennukiga plaan sellelt samalt põllult uuesti õhku tõusta. Vahepeal ei olnud aga arengutest pikalt midagi kuulda. Tõenäoliselt oodati ka maapinna läbikülmumist, et sellel ebareaalsel plaanil mingigi võimalus õnnestuda oleks.
Paljude lennundusspetsialistide sõnul oleks lennuki teliku ja muude komponentide terviklikkuse kontrollimise, sellele järgneva lennukõlblikkuse taastamise ja põlluraja stardiks ettevalmistamise võimalikud kulud oleksid väga suured. Tulusam oleks reisilennuk lahti võtta, et see muuta praeguse lennukipargi varuosade doonoriks.
Oleks olnud tegemist mõne Vene päritolu reisilennukiga, oleks propagandavõidu nimel lennuki õhkutõusu ehk kordades tõsisemalt kaalutud … kuigi ka iga õhus olev Lääne päritolu lennuk on Venemaa lennutööstuse jaoks praeguses olukorras hindamatu väärtusega.
Lennuk demonteeritakse varuosadeks
Ural Airlines loobus jaanuari keskpaigas plaanist A320-ga Siberi põllult õhku tõusta, kuna selle töökorras olevad osad on liiga väärtuslikud.
Lennufirma hindas ettevõtmise riski/tulu tasakaalu eelmisel nädalal ning jõudis otsusele, et alustab lennuki kannibaliseerimist järgmisel suvel, kui ilmad taas soojemaks lähevad. Venemaa lennufirmad kannatavad rahvusvaheliselt kehtestatud sanktsioonide tõttu varuosade puuduses ega ole tagastanud liisingufirmadele seetõttu ka lennukeid (ehk need faktiliselt varastanud).
Ural Airlinesi lennuk jääb seniks põllule Novosibirski lähedal, aiaga piiratud alale. Piirkonna juhi sõnul sõlmis Ural Airlines põllu omanikuga rendilepingu põllu kasutamiseks.-
Üks kommentaar
Lisa kommentaar
Vabandust, kommenteerimiseks pead sisse logima.
[…] Registreeritud juhtumid hõlmavad mootori süttimise häireid lennu ajal, rehvide lõhkemist maandumisel ja tiibade aerodünaamiliste osade rikkeid, mis põhjustasid ka lennumarsruutidelt kõrvalekaldeid. Märkimisväärne juhtum leidis aset 2023. aasta septembris, kui Ural Airlinesi lennukil Airbus A320 tekkis lennu keskel hüdraulikasüsteemi rike. Seetõttu oli lennuk sunnitud sooritama hädamaandumise Lõuna-Venemaa põllule, kus see mõned kuud hiljem ka oma lõpu leidis. […]