Mitmed veebruari kolmandal nädalavahetusel Euroopasse suundunud Atlandi-ülesed lennud saavutasid ülehelikiiruse, kuna Atlandi ookeani ülesed õhuvood kasvasid rekordkiireks.
The Independenti andmetel saavutas lennufirma Virgin Atlantic lend Washingtonist Londonisse peaaegu 1290 km/h, mis on kiirem kui helikiirus, mis on 1234,8 km/h ja maandudes 45 minutit graafikust ees. Teine reisilennuk, mis suundus Newarki lennujaamast Portugali Lissaboni, saavutas veelgi suurema kiiruse.
Võrdluseks, Atlandi-ülese kommertslennuki tüüpiline lennukiirus on umbes 885 kilomeetrit tunnis maapinna suhtes, kuigi see kiirus sõltub paljudest teguritest, sealhulgas ilmast.
Atlandi ookeani jugavool on kiire ja kitsas õhuvool, mis liigub läänest itta ja tiirleb ümber maakera, tavaliselt kiirusega umbes 180 kilomeetrit tunnis. Nüüd aga mõõdeti tuule kiiruseks koguni 426 km/h (265 mph).
Kui Atlandi-ülesed lennud suunduvad Atlandi ookeani jugavoogu, et kaotatud lennuaega veidi tasa teha, siis sel korral teatasid mõned lennufirmad terve tunni pikkusest ajavõidust.
This evening's weather balloon launch detected the 2nd strongest upper-level wind recorded in local history going back to the mid 20th century! Around 34,000-35,000 ft, winds peaked around 230 kt (265 mph!). For those flying eastbound in this jet, there will be quite a tail wind. pic.twitter.com/0MXK0HvsCV
— NWS Baltimore-Washington (@NWS_BaltWash) February 18, 2024
Kuigi lennukid lendasid maapinna suhtes helikiirusest kiiremini, ei ületanud need tegelikult helibarjääri, kuna nad ei lennanud füüsiliselt helikiiruse võrra kiiremini kui ümbritsev õhuvool.
Tugevnev Atlandi jugavool on suuresti tingitud külma põhjapoolkera ja soojema lõunapoolkera õhu kokkupõrkest, mis juhtub tavaliselt sagedamini talvekuudel, kuid on sel aastal eriti tugevnenud El Niño ja muutuva kliima tõttu.
Kommentaare ei ole. Sa void olla esimene.