Lennujaamades võib ette tulla olukordi, kus lennule on broneeritud rohkem pileteid, kui lennukis on reaalseid istekohti.
Kohtade üle müümine on paljude lennufirmade puhul tavaline praktika, sest statistika näitab, et kõik inimesed ei jõua alati oma jätkulennule või ei tule lennujaama kohale.
Kui on tekkinud olukord, kus reisijaid on rohkem kui lennukisse mahub, peab lennufirma esmalt leidma vabatahtlikke, kes loovutaksid oma istekoha kokkulepitud hüvitise eest. Rahalise summa pakub lennufirma esindaja ning selle suurus ei tulene ühestki määrusest, vaid on läbirääkimiste küsimus. Lisaks peab lennuettevõtja vabatahtlikele pakkuma teist võimalust sihtkohta jõudmiseks või hüvitama piletihinna.
Kui vabatahtlikke ei leidu (või pakutav kokkuleppeline hüvitis on liiga väike), võib lennufirma ise valida, kes lennukist maha jääb. Sel juhul on lennukist maha jäetud reisijatel õigus valida asendusteekond või piletihinna hüvitamine.
Kui valid asendusteekonna kasuks, on Sul õigus ka määrusega kehtestatud hüvitisele:
Lennu pikkus | Hilinemine sihtkohta | Hüvitise suurus |
Kuni 1500 km | Alla 2 tunni | 125 € |
Üle 2 tunni | 250 € | |
1500 -3500 km | Alla 3 tunni | 200 € |
Üle 3 tunni | 400 € | |
Üle 3500 km | Alla 4 tunni | 300 € |
Üle 4 tunni | 600 € |
Asendusteekonna puhul on Sul lisaks hüvitistele ning reisi ümberkorraldamisele õigus ka hoolitsusele:
Lennu pikkus | Ooteaja kestus | Pakutav hoolitus ja abi |
Kuni 1500 km | Üle 2 tunni | Ooteajaga võrreldes piisav söök ja jook.
Tasuta kaks telefonikõnet või e-kirja. |
1500-3500 km | Üle 3 tunni | |
Üle 3500 km | Üle 4 tunni | |
Igasugune lend | Üle 5 tunni | Ooteajaga võrreldes piisav söök ja jook.
Tasuta kaks telefonikõnet või e-kirja. Kogu piletihinna tagasimaksmine, kui reisija otsustab reisist loobuda. |
Igasugune lend | Eeldatav väljalend on lükkunud järgnevale päevale | Ooteajaga võrreldes piisav söök ja jook.
Tasuta kaks telefonikõnet või e-kirja. Majutus ja transport lennujaama ja majutuskoha vahel. Kogu piletihinna tagasimaksmine, kui reisija otsustab reisist loobuda. |
Iga reisija, kes jäetakse lennureisist maha, kelle lend tühistatakse või keda puudutab lennu hilinemine vähemalt kaks tundi, peab saama lennuvedajalt kirjaliku teatise, milles on märgitud hüvitise maksmise ja abi andmise eeskirjad.
Kommentaare ei ole. Sa void olla esimene.