Finnairi lennuk, mis 25. aprilli hilisõhtul Helsingist Tartusse lendama, oli sunnitud GPS-i häire tõttu pöörduma tagasi Helsingisse.
Lennuk väljus Helsingist ligi 40 minutit planeeritust hiljem – kell 00.34. Kui lennuk jõudis Põltsamaa piirkonda, tegi see mõned ringid õhus enne tagasipöördumist Helsingisse. Algseks saabumisajaks Tartusse oli määratud 00.40, kuid lennuettevõtte kodulehel kajastati lennuki saabumisaega Tartusse kell 01.45.
“Miski” segas Finnairi lennul GPS-seadmete tööd
Üks Delfi lugeja jagas oma muret olukorra üle, kuid rõhutas Finnairi abivalmidust antud olukorras. „Finnairi poolt kõik tegutsemine tagasi Helsingis abivalmis ja hea, aga murelikuks teeb fakt, et venelaste segamine ei lase meid koju,“ kirjutas lugeja.
Lennufirma kinnitab GPS-i häiret ning väidab, et nende lennukid suudavad kiiresti tuvastada ja kompenseerida GPS-i häireid, kasutades mitmeid alternatiivseid lahendusi õhusõiduki asukoha määramiseks. Samas ei suuda ettevõte kindlaks teha GPS-häirete põhjuseid ega allikaid, kuid rõhutab igasuguse tegevuse hukkamõistu, mis võiks ohustada kommertslendude turvalisust ja stabiilsust.
Kuigi enamik lennujaamu suudavad ilma GPS-ita maandumist korraldada, on Tartu üks neist vähestest lennujaamadest, kus maandumiseks on vajalik GPS-signaal, mis selgitab, miks lennuk ei saanud sihtkohta jõuda.
Kommentaare ei ole. Sa void olla esimene.