Kui oled kasutanud ChatGPT-d, et AI abiga reisiplaane koostada, siis varsti saad tõenäoliselt seda teha ka otse Google’is.
Google tutvustas hiljuti 120+ riigis (kuid mitte Eestis) Search Generative Experience’i (SGE) värskendust, mis ühe osana võimaldab kasutajatel AI abil reisimarsruute ja reisiideid koostada.
Reisiplaanide koostamine on hetkel võimalik vaid USA-s ja ainult inglise keeles kasutajatele, kes on registreerunud Google otsingulaboris, mis võimaldab katsetada Google’i otsingu varase faasi kogemusi ja jagada tagasisidet ning tugineb oma vastustes erinevatelt veebisaitidelt pärit ideedele, arvustustele ja fotodele.
Kui kasutajad küsivad midagi sellist nagu „planeeri mulle nädalane reis Malagas, mis hõlmab rannapuhkust ja matkamist”, saavad nad näidismarsruudi, mis sisaldab vaatamisväärsusi ja restorane, samuti ülevaate lendude ja hotellide valikutest, mis on rühmitatud päevade ja kellaaegade järgi.
Suured keelemudelid (LLM) ja tehisaru kasutamine on järjest populaarsem viis reisimarsruutide koostamiseks.
Hetkel ongi tegemist vaid reisimarsruutide soovitustega (just nagu ChatGPT-gi neid pakub) – läbi selle teenuse pileteid ja teisi reisiteenuseid osta pole võimalik. Kui oled pakutava reisiplaaniga rahul, saad selle eksportida Gmaili, Google Docsi või Mapsi.
Google ei ole kommenteerinud, millal ja kas seda uuendust laiemale publikule pakkuma hakatakse, kuid see areng viitab sellele, kuidas ja kus Google oma AI-otsingumootorit rakendada plaanib.
Paljud turismivaldkonna tegijad võivad tulevikus jääda pealtvaataja rolli, kui generatiivne tehisintellekt lähiaastatel reisiteenustes suuremat rolli mängima hakkab. Samas liiguvad ka mõned reisiteenuste pakkujad (näiteks Expedia) selle poole, et oma klientidele pakkuda inimkehas reisikonsultandi kõrval ka AI-assistendi teenust, mis on loodud just reiside planeerimiseks.
Loe lähemalt ka Google blogist: Generatiivse tehisintellekti kasutamine reisiplaanide tegemiseks
Kommentaare ei ole. Sa void olla esimene.