Euroopa parlament võttis vastu otsuse, mis peaks tulevikus kehtestama lennufirmadele ühtsed käsipagasireeglid ning keelaks käsipagasi eest raha küsimise.
Lennufirmade käsipagasireeglid võivad tekitada parajalt peavalu ja segadust, eriti kui reisid tihti erinevate (odav)lennufirmadega. Sellepärast soovib Euroopa Parlament need reeglid ühtustada, et muuta need läbipaistvamaks ning kaitsta lennureisijate õigusi.
Kui igal lennufirmal on oma reeglid, ei saa pagasitasusid omavahel võrrelda ning on raske välja selgitada lennureisi lõpphinda. Ühtlasi tekitab reeglite ebaühtlus probleeme ja segadust, kui reisijad lendavad mitme firmaga või peavad ootamatult plaane muutma. Seepärast väidab parlament, et EL peaks kehtestama lennuteenuste osutamist käsitlevate ühiseeskirjade läbivaatamise käigus lennureisijate käsipagasile ühtsed reeglid. Samuti tuleks parlamendi hinnangul tegeleda muude varjatud tasude probleemiga, nt istekohtade jagamisel.
Parlamendi hinnangut toetab ka Euroopa Liidu Kohtu otsus, et lennufirmad ei tohiks nõuda käsipagasi eest lisatasu, kui see vastab mõistlikele kaalu‑ ja suurusenõuetele ning ohutuseeskirjadele.
Lennufirmadele reeglite ühtlustamine ei meeldi
Lennufirmad väidavad, et nad juba tagavad, et reisijatel on isiklike asjade kandmiseks vähemalt üks väike kott tasuta.
„Kõigile üheselt kehtivad reeglid vähendabtõenäoliselt praegust paindlikkust ning mõjutab lennureisi kulusid ja mugavust. See on ka ebapraktiline, kuna pardale turvaliselt mahtuvate kottide suurus ja arv sõltub lennuki mudelist ja selle konfiguratsioonist,“ ütles Airlines for Europe avalduses. Tüüpilises Boeingu lennukis on ruumi 90 käsipagasikohvrile, tavalisel Airbusil aga 75–85.
Arengukava vajab endiselt Euroopa Komisjoni ja ELi riikide toetust
Euroopa Komisjon ütleb, et seda küsimust “praegu uuritakse” osana lennuteenuste määruse mõjuhinnangust, mis käsitleb paljusid tööstusharu puudutavaid küsimusi. Kuid seda hindamist on tehtud alates 2019. aastast.
Komisjoni pressiesindaja ütles POLITICO-le, et “hinnatakse mitmeid meetmeid, et tegeleda lennuettevõtjate pagasi pakkumiste üha keerukamaks muutumisega, austades samal ajal lennufirmade ärivabadust.”
Komisjon hoiatas vastusena resolutsioonile ka käsipagasi standardsuuruse ja -kaalu määramisega kaasnevate “soovimatute tagajärgede” eest, väites, et see “tõenäoliselt tooks kaasa reisijate kulude suurenemise”.
Hispaania tarbijakaitseministeerium algatas augustis uurimise mitme odavlennufirma suhtes käsipagasi tasude ja muude lisatasude, näiteks konkreetse istekoha tõttu
“Reisiteenuse hinnaridadeks eraldamise ja reisijatelt lisatasu võtmise praktika kaudu pakuvad teatud lennufirmad oma reklaamides eksitavalt soodsaid hindu,” teatas Hispaania ministeerium. Selline praktika annab neile lennupiletite otsingumootorite tulemustes kõrgema positsiooni. See tähendab ka seda, et reisijad võivad lõpuks maksta palju rohkem kui algselt reklaamitud lennuhind.
Samas on see juba pikalt teada, et paljud odavlennufirmad kuvavad madalaid piletihindu, kuid korvavad selle erinevuse, võttes klientidelt tasu kõikide muude teenuste, näiteks pagasi, kõrvuti istekohtade või suupistete eest. Siiski alustab iga päev oma esimest lennureisi keegi, keda selline hinnastamine eksitab.
Muide, Ryanair on kaalunud isegi reisijatelt tualeti kasutamise eest tasu nõudmist.
Kommentaare ei ole. Sa void olla esimene.