Aeroflot lülitas pidurid välja üheksal lennukil, mis on kohutav, kuid ka mitte üllatav.
Venemaa sissetung Ukrainasse on toonud kaasa kõikvõimalikud sanktsioonid riigi vastu, sealhulgas lennunduses. Need sanktsioonid on mõjutanud Venemaa suurima lennufirma Aeroflot võimet hankida oma lennukitele hooldust ja uusi osi. Näiteks on Aeroflot saatnud oma lennukid hooldusesse Iraani, mis on sarnaste sanktsioonidega tegelenud juba aastaid.
Lennuintsidendid Venemaal on pea igapäevased ning nagu kirjutab The Moscow Times, on siin selle saaga viimane uuendus.
Aeroflot on tänaseks üheksal oma lennukil pidurid välja lülitanud
Täpsemalt rääkides on mõnel lennufirma Airbusi ja Boeingu lennukitel pidurid täiesti kulunud, kuid lennufirma ei saa kehtivate sanktsioonide tõttu neid välja vahetada.
Seetõttu on lennufirma võtnud vastu otsuse nende lennukitega ikka edasi lennata, kuid lihtsalt ilma piduriteta. Praegu on piduriprobleemidega 9 lennukit, sealhulgas viis Boeing 777, üks Airbus A330, kaks Airbus A321 ja üks Airbus A320.
Olukorras, kus esineb pidurite rike, on lennufirmadel võimalik seda tüüpi hooldust kuni 10 päeva edasi lükata. Antud juhul näib pidurite väljalülitamine olevat Aerofloti jaoks pikaajaline lahendus. Lennufirma käsib pilootidel lennukite aeglustamiseks reaktiivmootorid tagurpidi tööle panna.
Aerofloti lennuoperatsioonide osakond hoiatas piloote rajalt kõrvale kaldumise ohu eest
Nagu memos selgitatakse, “kipub lennuk külili keerama, seega pöörake sellele asjaolule tähelepanu, eriti kui maandute külgtuulega märjale rajale.” Memo jätkab hoiatusega “rajast ülesõidu ohu eest!!!” (jah, kõigi nende hüüumärkidega). Rahustav, eks?
Kas Aeroflotiga lendamine on turvaline?
Üks põhjusi, miks tänapäeva lennundus on nii ohutu, on see, et lennundustööstus tervikuna praktiseerib parimaid tavasid ja ettevaatlikkust. Kuigi lennufirmad vähendavad kulusid kõikvõimalikel viisidel, ei ole lennuohtutus mitte kunagi üks neist. On ütlematagi selge, et see, mis praegu Venemaal toimub, ei esinda ammu ega kaugelt mitte parimaid tavasid ning varem või hiljem on sellel tõsised tagajärjed.
Venemaa lennukipark on amortiseerunud. Reisinõudlus on Venemaal olemas, kuid lennufirmadel on peamiselt välisriikides ehitatud ja miljardite eest liisingufirmadelt varastatud üle 400 lennuki. Venemaa lennufirmad ei saa uusi lennukeid enam osta, liisida ega isegi nõuetekohaselt hooldada. Kuigi Venemaa üritab oma kodumaist lennukitootmist laiendada, ei juhtu see üleöö.
Hetkel näeme, kuidas Aeroflot lõikab igat nurka alates hoolduse allhanke teostamisest Iraanis kuni töötajatele antud käsuni, et nad ei teataks lennuohutust puudutavatest probleemidest. Selle asemel, et mõned liinid lihtsalt sulgeda, ignoreerib Aeroflot ilmselgeid ohutusprobleeme.
Mida arvad sina piduriteta lendavatest lennukitest?
3 kommentaari
Lisa kommentaar
Vabandust, kommenteerimiseks pead sisse logima.
[…] Pärast ebaõnnestunud maandumiskatset ja ümberlendu tõstsid piloodid lennuki uuesti kuni 18 000 jala (u 5,4 km) kõrgusele ja otsutati suunduda Novosibirski lennujaama (OVB), millel on pikem maandumisrada ning mis hõlbustaks maandumist sealhulgas pidureid ja spoilereid kasutamata. Muide – Aerofloti lennukid maanduvad piduriteta. […]
[…] Pärast ebaõnnestunud maandumiskatset ja ümberlendu tõstsid piloodid lennuki uuesti kuni 18 000 jala (u 5,4 km) kõrgusele ja otsutati suunduda Novosibirski lennujaama (OVB), millel on pikem maandumisrada ning mis hõlbustaks maandumist sealhulgas pidureid ja spoilereid kasutamata. Muide – Aerofloti lennukid maanduvad piduriteta. […]
[…] Pärast Venemaa laiaulatusliku sissetungi algust kehtestatud sanktsioonid on intsidentide arvu sagenemise peamine põhjus, mis näitab, kuidas Lääne sanktsioonid takistavad riigi suutlikkust hankida varuosi ja teha lennukitele korralikku hooldust. Samuti on lennuõnnetuste suurenemise põhjuseks igasugune loogikavastasus elementaarsete ohutusnõuete täitmisel. Venemaal ollakse esimesena valmis riskima inimeludega kui lennuliinide sulgemisega. Loe ka siit: Hullumeelsus: Aerofloti lennukid lendavad nüüd piduriteta. […]