Aastatagused odavad pakettreisid on tänaseks ajalugu. Sama saab üldistatult öelda ka lennupiletite, autorendi, majutuse ja reisikindlustuse hindade kohta.
Kui COVIDi-aeg üldse midagi head (kui nii üldse öelda võib) kaasa tõi, siis olid selleks soodsad reisivõimalused. Erinevaid piiranguid ja tingimusi oli palju, kuid kui nendest kinni pidada, siis võis õigel ajal tegutsedes saada korraliku pakettreisi 300 euro eest Bulgaariasse või 400 € mõnda täiesti normaalsesse Kreeka hotelli. Või hoopis kiire linnapuhkus, mis rahakotti auku ei söö. Nüüdseks on aga odavad lennupiletid, reisipaketid ja muud reisiteenused otsa saanud (v.a hooajavälised reisid kõige odavamatesse hotellidesse)
Kui siiski kuskil näed reklaami, justkui mõnda Euroopa kuurorti saaks suvel nädalase pakettreisi 300 euro eest, siis tõenäoliselt on tegemist aegunud pakkumise või peibutushindadega.
Reiside kallinemise põhjuseid on mitmeid, toome välja mõned:
- Reisimine on taas populaarne. Näiteks Kreeka teatas hiljuti, et 2022. maikuu lennuliikluse tihedus oli 3% suurem kui 2019. aastal. Paljud reisibürood teatavad COVIDi-eelsete reisitellimuse mahtude taastumisest. Selle põhjuseks on piirangute leevenemine ja inimeste tungiv vajadus reisida pärast kaheaastast pausi.
- Venemaa sõda Ukraina vastu. 24. veebruaril 2022 tungis Venemaa Ukraina territooriumile, mis sai ülejäänud maailma riikide hukkamõistu osaks, kehtestati reisipiirangud ja kahe terror-riigi vastu sanktsioonid. Lennukid ei lenda enam üle Venemaa ega Valgevene. Venemaa agressiooni tõttu ei toimu tsiviillennuliiklust ka üle Ukraina, mis muudab mõned lennumarsruudid pikemaks (ja kallimaks). Eriti tugevalt on mõjutatud Põhja-Aasia suund ning Eestist Vahemere saartele lendamine.
- Kütusehinna kallinemine. Kütuse kallinemine mõjutab oluliselt lennupiletite, aga ka autorendi ja teiste reisiteenuste hinda.
- Kindlustusjuhtumite arvu tõus. Koroonaviiruse levik sundis ka reisikindlustuse pakkujad oma poliisid üle vaatama, mis tõi kaasa hinnatõusu. Seda eriti reisides EL-ist välja.
- Inimesed on nõus reiside eest rohkem maksma. Pandeemiaaegne kodus istumine on tekitanud olukorra, kus reisihuvilised üle maailma on nõus rahakoti heldemalt avama kui vaid taas lennata saaks. Küll aga ei saa selline olukord kaua kesta – järjest enamate lennuliinide avamine ja konkurents teevad aja jooksul omad korrektuurid.
- Töötajate puudus ja mugavate lennuühenduste vähesus. Kui mõnda piirkonda saab lennata tihti ja väga hea lennugraafikuga, siis see ei ole igal pool nii (eelkõige pilootide ja teenindava personali puuduse tõttu lennufirmades) ning kõrgema nõudluse ja väheste lennukohtade pärast on hinnad krõbedamad. Samuti lennufirmade lennukid seisavad ja ootavad veel turvalisemat aega nende pilvedesse saatmiseks.
Mõned odavlennufirmad veel aeg-ajalt pakuvad odavaid lennuühendusi ja teevad kampaaniaid, millel küll tasub silma peal hoida, kuid väga keerulisi jätkuühendustega marsruute planeerida ei tasuks (eriti välismaiste ja klienditeeninduseta online-saitide kaudu), sest lennud lükkuvad hetkel tihti edasi või jäävad väga halva õnne korral sootuks ära.
Samuti võib leida küll soodsa hinnaga lennupiletid, kuid samal ajal hea hinnaga normaalset majutust või muid reisiteenuseid saada on korralik katsumus.
Targad inimesed reisisid odavalt 2021. aastal, mil reisimine oli võrreldes tänasega tõesti äärmiselt odav. Teinekord oli kallim bussiga Tallinnast Tartusse sõita kui näiteks Milanosse. Aga ega see lõbu kaua kesta saanudki 🥲
Kas sina oled tundnud reisimise kallinemist?
Üks kommentaar
Lisa kommentaar
Vabandust, kommenteerimiseks pead sisse logima.
[…] Õhtuleht avaldas hiljuti ka artikli pealkirjaga RÖÖGATUD HINNAD! Klassireisi maksumus võtab silme eest mustaks: „Vanemad pannakse sundseisu. Koolijuhid peaks kuskile piiri tõmbama!“ (maksumüüri taga). Seal on andnud kommentaari ka klassireiside korraldamisest loobunud reisifirma juht – öeldes, et koolide-lastevanemate soovid on liiga utoopilised ja selliste hindadega enam reise ei saa. See on ka tõsi – reiside kallinemisest kirjutasime siin. […]